Tallinnan uusi Hilton Tallin Park

Pikkuloma piristää aina. Me päätime extempore lähteä viikonlopuksi nauttimaan olostamme  Tallinnaan.

HUOM. Pahoittelut mollivoittoisista kuvista. Sää ei oikein suosinut lomailuamme.

Uudessa Länsiterminaali kakkosessa

Laivamatkalla

Olin saanut joululahjaksi Tallnikiltä lahjakortin. Kuinka ollakaan saimme hyödynnetyksi sitä matkoihin ja varattua sillä aamulähdön Starilta. Tosin ensin jostain kumman syystä, että olin varannut matkan uudelta Megastarilta. No haitanneeko tuo mitään, koska perushinta ylitykselle yhteen suuntaan maksoi 8 e/hlö. Ei paha hinta mutta kun hintaan lisää aamiaisen mennessä ja hytin kotimatkalla, niin yliys ei enää olekaan halpa.

Lähdimme matkaan  7.30. ja koska terminaaliin meillä oli tunnin ajomatka, saimme  lähteä todella aikaisin matkaan.

Takaisin tulimme seuraavana päivänä Euroopalla. Se on meille vanha tuttu laiva, sillä aikanaan alus seilasi Turku-Tukholma välillä.

Aamulähdölle olin onnistunut varaamaan pöydän a`la carte aamiaiselta. Sen saa tilata nyt keväällä jonkun ajan ei ryhmässä matkustavatkin henkilöt pe-la lähdöille.

Aamiainen ei ehkä ihan vastannut käsitystämme a`la carte aamiaisesta. Ensimmäinen lautanen tuotiin pöytään. Siinä oli pekonia, nakkeja ja munakas sekä tomaattia ja maissia. Kahvit, mehut, leivät ym piti itse noutaa erikseen. Hienoinen pettymys mutta tulipa koettua. Valikoima ei ollut sama kuin muiden laivojen ala carte aamiaisella.

Aamiaismaisemissa ei ollut valittamista

Aamiaisen jälkeen kiertelimme laivassa. Toki piti käydä kaupassa vaikka mennessä ei viitsitty mitään ostaa.

Takaisin koti-Suomeen Tallinasta matkasimme Tallink Europalla. Varasimme paluumatkalle hytin. Se valinta osoittaitui hyväksi, sillä oli hyvä ottaa pikku päikkärit iltapäivästä. Matkustaminen pistää väsyttämään jostain kumman syystä.

Harmi, että ilma matkallamme oli hieman ankea, montaa merimaisema kuvaa en viitsinyt ottaa.

Siellä se Tallinna jo näkyy

Hotell Hilton Tallinn Park

Huoneen olin varannut uudesta, n 9kk vanhasta, Hilton Tallinn Park hotellista.

Aula on melkoisen vaikuttava

Syynä se, että halusimme ripauksen luksusta matkaan. Tosin huomaan, että viimeaikoina luksus on alkanut kiinnostamaan enemmän matkoillamme. Aina ei huvita yöpyä ihan missä vaan. Vuosi aikaa luin tästä hotellista, päätin, että sinne on päästävä. Ja nyt oli aika. Huone, jonka varasin oli deluxe huone näköalalla ja tietysti aamiaisella.

Alla kuvaa hotellin yläkerran ravintolasta, joka toimii aamiaishuoneena.

Ystävällisesti meidät otettiin vastaan. Taksin tullessa pihaan, portieeri vai mikä piccolo se nyt on, Ei vaan iso mies vaikuttanut piccololta HIH!, oli vastassa ottamassa matkalaukkujamme hoiviinsa. Vastaanotto hotellissa ylipäätään oli todella hyvä. Asiaa taisi auttaa se, että olin liittynyt heidän kanta-asiakkaaksi. Ainakin huoneen maksaminen meni mukavasti. Koska tietoni oli jo heidän järjestelmässään, kuittasin vain huoneeseen tulleen laskun, jonka sitten toimitin kirjekuoressa aamulla tiskille. Ei tarvinnut sen ihmeemmin jonotella ja ihmetellä asioita. Pientä mokausta olin kai tehnyt varauksen yhteydessä, sillä olin muka upgreidannut meidät presidentin sviittiin hinnaltaan 1000 jotain euroa, Kääk nieleskelin. Onneksi saimme virheen korvattua. Mokankin suhteen oltiin hyvin joustavia. En nyt ihan niin suurta hintaa ole valmis pulittamaan yhdestä yöstä. Joku raja siis sentään. Olimme hotellilla jo kymmenen aikaan. Huoneen saimme kahdelta. Tuo ei haitannut. Olimme varanneet opastetun kierroksen klo 12 Bastionin tunneleissa. Laukkujen jättämisen jälkeen lähdimme kaupungille. Se mitä Tallinnassa teimme, näimme ja koimme voit lukea aikanaan täältä.

Iltapäivällä kiertelymme jälkeen palasimme hotelliin. Piccolon saattelemana (laukut) pääsimme huoneeseen. Hän näytti pääpiirteittäin valojen ym toiminnot. Huoneen varustelu oli kohdillaan. Sieltä löytyi niin kylpytakit kuin shampoot sekä kahvinkeitin. Iltapäivästä kahvit huoneessa maistuikin kaupunkikierroksemme jälkeen.

Ja mikä näköala. Sitä oli mukava katsella kahvia ja proseccoa juodessa. Harmi, että päivä oli pilvinen ja hieman sateinen.

DSC00627DSC00596DSC00595_1

Illallisen jälkeen palasimme hotellille nukkumaan. Vuode oli mukava, uni siinä tuli hyvin.

Aamulla olikin hyvien unien jälkeen mukava lähteä aamiaiselle. New Yorkin Hiltonin aamiainen hinnaltaan kalliimpaa tasoa kalpenee tälle aamiaiselle. Aamiaisella oli mieletön valikoima kaikkea. Ja mikä parasta, se oma munakkaan paistaja :). Hienossa näköalaravintolassa, oli mukava istahtaa nauttimaan kiireettömästä aamupalasta ennen lähtöä kotimatkalle.

Hotellissa olisi ollut Spa ja kuntosali. Käväisimme siellä katsomassa. Harmiksemme aikataulumme ei antanut periksi virkistäytymiselle.

Monessa hotellissa olemme Tallinnassa yöpyneet mutta vastaavassa emme. Tähän hotelliin on siis palattava vielä. Vai olisiko sittenkin seuraavan kerran kokeiltava kaikkien kehumaa Swissotellia?

Voisin sanoa, että ainoa harmitus hotellissa koitti ulkopuolella. Hotellista on vanhaan kaupunkiin hieman matkaa. Illalla olimme varanneet pöydän Olde Hansasta. Lähdimme sinne kävellen. Kuinka ollakkaan minun perääni lähti yks kaks kävelemään hotellin edustalta nuori kaveri. Katsoin laukkuani, huomasin sen olevan auki. Aloin laittaa vetoketjua kiinni. Kaveri kulki perässäni. Sanoin miehelleni, etten pidä siitä, että meidän perässä kulkee kaveri. Mieheni kääntyi, samassa poika vaihtoi suuntaa ja lähti kävelemään pois päin meistä. Tuli tunne, että kohta olisi kai napannut laukkuni. Onni onnettomuudessa niin ei käynyt. Minulla oli aivan uusi laukku, uusi järkkäri laukussa ja kukkaro, kotiavaimet. Olisi ollut kyllä melkoinen menetys! Ainoastaa passin olin jättänyt tallelokeroon. Ehkä tässä taas muistaa jatkossa olla varovaisempi ja pitää muistaa, ettei ihan kalleimmalla merkkilaukulla kannata kulkea jokapaikassa!

Mikä onkaan sinun Tallinnan lempihotelli? Miksi?

Kategoriat EUROOPPA, Maat ja kohteet, Tallinna, Viro

30 vastausta artikkeliin “Tallinnan uusi Hilton Tallin Park

1. Lemppari on Telegraaf, tyylikäs viiden tähden hotelli Wanhassa kaupungissa, huippusijainnilla. Hiltonissa reilut 3kk asuneena (en tosin Tallinnassa) , ne tuntuu myös perusvarmoilta. 😊 Olde Hansoja yms vastaavia (Suomi-) turistipaikkoja välttelen kuin ruttoa. 😀

Liked by 1 henkilö

1. Okei sitä hotellia voisikin joskus kokeilla. Täytyy sanoa, että Olde Hansassa en kuullut sanaakaan Suomea. Kyllä siellä pääasiassa oli venäläisiä ja eurooppalaisia. Eli turisteja mutta ei suomalaisia. Eurooppalaisten tiedän nauttivan keskiaika hässäkästä. Olisiko suomalaiset jo jättäneet paikan? Ja siirtyneet muihin paikkoihin. Itse pidän keskiaiakisesta tunnelmasta ja sitä siellä saa roppakaupalla. No pidän kyllä Suomessakin tuosta Haraldista.

2. Hilton on erinomaisen hyvä hotelli, mutta myös Swissotel, Telegraaf, Palace sekä St.Petersbourg ovat luksustason hotelleja, joissa mielellään yöpyy. Kaikki nämä on tullut testattua ja erityisesti Swissotel on meidän mieleen. 🙂

Liked by 1 henkilö

1. Voi tuossahan olisi monta hotellia, joita testata!

3. Tuo Hilton näyttää kyllä varsin upealta ja tyylikkäältä! Ja onhan uusi aina uusi 🙂 Menen itse ensi viikonloppuna pitkästä aikaa Hilton Strandiin ihan Suomen kamaralla ja kieltämättä, onhan hotelliin aina ihana päästä arkea pakoon. Kiva päästä katsomaan, onko Strand päivittynyt mitenkään muutamassa vuodessa.

Liked by 1 henkilö

1. Onko tuo Suomen Strand millainen? Olimme NYCissä Hiltonissa ja se ei ollut mikään luksus. No olin kyllä kuullut etukäteen, että siellä ei kannata Hiltoniin mennä. Tosin se meidän hotelli oli myös vanha mutta sijainniltaan erinomainen.

1. No niin, palasin nyt kommentoimaan, kun on hotellikatsaus takana. Tässä ehti tosiaan vierähtää ehkä seitsemän vuotta, jolloin olen viimeksi Strandissa yöpynyt. Hotellihan on ulkoapäin aika kaamean näköinen, mutta sisältä mielestäni todella makea. Sisätilat on rempattu vastikään ja sen kyllä huomasi 🙂

Palvelu oli ensiluokkaista, huone todella kiva ja aulabaari + ravintola hyvin viihtyisä. Voin siis suositella. Saunaosastolla en tällä kertaa käynyt, mutta ne on ilmeisesti vielä remppaamatta ja kattokerroksen uima-altaan vesi on kuulemma edelleenkin jäätävän kylmää 😀

Liked by 1 henkilö

4. Onpas hulppean näköinen hotelli! Pitääkin laittaa tuo harkintaan seuraavaa reissua ajatellen 🙂 Onhan se aina ikävää, kun reissulle sattuu huono sää – etenkin kun haluaisi ottaa kivoja kuvia!

1. Kivoja kuvia ja uudella kameralla….No pääasia, että sai olla hiukan jossain muualla. Ja reissu oli kyllä ihan mukava irtiotto arjesta ja varsinkin tuo hotelli.

5. Onneksi reissu ei päättynyt poliisiasemalle ja selvisitte mahdollisesti ryöstöyrityksestä säikähdyksellä! Itse olen tykännyt Radison Blue Sky-hotellista, varsinkin silloin kun ovat upgreidanneet meidät yläkerroksiin 😉

Liked by 1 henkilö

1. Totta olisi lähtenyt uusi laukku, puhelin, kamera ja rahat….hiukan pohdinkin, että miksi piti kantaa kaikki mukana. Hyvin varoitti taas vähäksi aikaa. Nyt kyllä testataan muutkin hotlat.

6. Olemme jotenkin ”hylänneet” Tallinnan jo kymmenen vuotta sitten ja päätyneet matkustamaan mieluummin vähän kauemmas kuin käymäänTallinnassa kääntymässä. Mutta tietysti, kun aikaa tarpeeksi kuluu, niin sekin ehkä pitäisi joskus päivittää!

Liked by 1 henkilö

1. Täytyy sanoa, että me totesimme lähestulkoon samaa. Paljon oli muuttunut kaupungissa kun vertaa kymmenen vuotta sitten.

7. ”…oli vastassa ottamassa matkalaukkujamme hoiviinsa. Asiaa taisi auttaa se, että olin liittynyt heidän kanta-asiakkaaksi.” – Taitaa se ovimies ottaa matkalaukut kaikilta taksin takakontista : D

Olipa hyvä, että melkein et tullut ryöstetyksi.

Liked by 1 henkilö

1. Niin taitaa ottaa, silloin jos sellainen ovimies on. Harvemmassa on. Harvoin tulee oltua niin hienossa hotellissa, että palvelu pelaa. Ehkäpä pitäisi täsmentää….ei ehkä tuo laukkujen ottaminen vaan kohtelu ylipäätään oli erilaista ja esim maksun hoitaminen. Lähtöpäivänä ei tarvinnut notkua tiskillä maksamassa vaan kirjekuoressa vein laskun, jonka olin allekirjoittanut ja se veloitettiin sitten tililtäni. Lasku oli tullut yöllä huoneen ovelle.

8. No olipa joustava laskutuskäytäntö. Kyllä Tallinnassa voi käväistä useamminkin katsomassa uudet näyttelyt ja baletit. Ja hyvä ruokahan on aina paikallaan, oli se sitten keskiaikaista tai mannermaista.

Liked by 1 henkilö

1. Balettimatkasta olenkin haaveillut myös mutta en vielä ehtinyt toteuttamaan.

9. En ole koskaan yöpynyt Hilton-hotelleissa. Tämä voisikin olla yksi potentiaalinen ensimmäinen Hilton-kokemus 🙂 Näyttää ainakin hyvältä! Harmi ettei sää ollut oikein suosiollinen mutta mitäs säästä kunhan seura ja hotellin puitteet miellytti! 🙂

Liked by 1 henkilö

1. Uskoisin, että uusi hotelli miellyttää aina. Kyllä me tässä hiukkasen olemme pohtineet, että miksi meille osuu aina huonot ilmat. Nytkin kun olemme menossa pääsiäisenä Vilnaan näyttää siellä olevan todella hienot kelit nyt mutta kylmenemään päin. Tässä pohdimmekin, että onko silloin vastaava keli kuin muutama vuosi sitten pääsiäisenä, kun olimme Berliinissä; räntäsadetta jne jne.

10. En muista yöpyneeni koskaan Tallinnassa… Helsingin Hiltonissa kyllä (sekin on vastikään uusittu, ja on nyt paljon laadukkaamman oloinen kuin ennen), ja tuo Tallinnan näytti aika paljon samalta – yllätys, yllätys! ; ) Minulle sattui samanlainen merisää vastikään, ei viitsinyt paljoa kuvia napsia… ^_^

Liked by 1 henkilö

1. Olisiko niin, että pysyäkseen kilpailussa on heidänkin pakko panostaa. Hesassa en ole taas juurikaan yöpynyt. Teetkö sitten vaan päiväreissuja Tallinnaan?

11. ah – uudet hotellisuositukset lahden tuolle puolelle tulevat aina tarpeeseen!

Liked by 1 henkilö

1. Mielestänikin on kivaa, että uusia juttuja tulee.

12. Edellisestä Tallinan visiitistä onkin jo liian kauan. Kiitos inspiraatiosta, jota eivät sateiset kuvat yhtään latistaneet!

Liked by 1 henkilö

1. Olepa hyvä vaan. Seuraavia matkoja varten pidetään mielessä.

13. Hotelli vaikutti tosi kivalta, kiitos vinkistä! Oi noita näköaloja. 🙂

Liked by 1 henkilö

1. Niissä näköaloissa kyllä kelpasi olla. Aina ei siis tarvitakaan merenrantaa.