Angkor Wat ja muut viidakon kätkemät OSA 2

Tämä kertomus on osa 2018/2019 vuodenvaihteen matkalaukkureissuamme. Yhteenvedon löydät täältä: Yhteenveto matkalaukkureissustamme Vietnamissa ja Kambodzassa.

Tämän päivän aikana kuljemme ns pidempää reittiä mutta aikaa kuluu yhtä paljon kuin edellisenä päivänä. Aloitamme aamulla auringonnousun aikaan. Heräämme puoli viiden aikaan. Hotellin väki on pakannut eväät mukaamme.

On pimeää, kun lähdemme. Todellisen pimeyden tajuamme vasta, kun meidän on ilman valaistusta tarvottava temppelille. Onneksemme kännyköissä on nykyään taskulamppukin. Sen avulla näemme suunnistaa Angos watin pihalle. Aika moni muukin on päättänyt tulla paikalle aamuvarhain. Asetumme lammen rantaan, mistä näkyy hienosti temppelin silhuetti. Istahdamme kivetykselle syömään eväitämme. Sitten alkaa tapahtua. Pikku hiljaa aurinko alkaa värjäämään taivasta eri värein. Kamerat räpsyy tasaisin välein. Kuvia taitaa tulla satakunta. Onko tässä järkeä?

Sieltä se aurinko nousee. Hetken vielä ihastelemme maisemia, kunnes on aika lähteä päivän kierrokselle.

Apinat eväskassien varkaina

Sitten jatkamme matkaa Angkor Thomin kaupunkiin

Pysähdys eteläisellä sisääntulotornilla

Preah Khanin temppelialue

Neak peanin temppelialue sijaitsee ”saarella”.

Alla ta Som temppeli. (aivan varma en ole mutta….)

East Paray temple

Meillä olisi ollut kolmas päivä käyttää temppeleillä käyntiin mutta kertakaikkiaan kaksi päivää riitti meille. Temppeleitä yksinkertaisesti oli aivan liikaa. Hienoja nuo kyllä olivat. Olisiko myös ollut varhainen aamuherätys yksi tekijä siinä, että me iltapäivällä kahden aikaan halusimme takaisin hotellille elpymään.

LUE MYÖS: Angkor Wat OSA1

6 vastausta artikkeliin “Angkor Wat ja muut viidakon kätkemät OSA 2

1. Jestas miten upean näköisiä nuo kaikki ovat. Ja nuo kuvat auringonnoususta! Kerrassaan upea nähtävyys!

1. Kiitos! Kyllä paikka oli kerrassaan upea. Valokuvaajan taivas💓😍

2. Aika rankka tuo päivä oli kyllä varmasti. Auringonnousu Angkor Watin takaa näyttää kuvissa upealta, mutta me skippasimme sen suosiolla. Vaimo etenkin on niin aamu-uninen, että pelkän valokuvan vuoksi emme halunneet yöuniamme pilata. Ehkä sitten suraavalla kerralla…

Olemme nimittäin päättäneet, että palaamme vielä Siem Reapiin uudemman kerran. Meilläkin oli alunperin kolme päivää varattuna temppelikierroksille, mutta totesimme ensimmäisen päivän jälkeen, että pidämme välissä lepopäivän ja sulattelemme vähän näkemäämme ennen seuraavaa kierrosta. Lopulta toinen päivä menikin vähän eri tavalla kuin olimme aiemmin suunnitelleet. Lähdimme katsomaan Banteay Srein temppeliä, joka sijaitsee noin tunnin tuk-tuk -matkan päässä. Sille päivälle ei sitten mahtunutkaan muita temppeleitä, mutta olihan siinä sitten vielä maamiinamuseo matkalla. Iltapäivällä tosin kävimme piipahtamassa Tonle Sap -järven rannalla.

Liked by 1 henkilö

1. Kaksi päivää temppeleitä oli paljon. Liikaa! Viimeiset temppelit läpikäveltiin ja yksi jätettiin väliin. Mekin kävimme järvellä. Iltapäivisin chillailimme hotellin altaalla.

3. Hienoja kuvia! Kiva nähdä tuttuja maisemia. Me olimme tuolla viime helmikuussa. Oli kyllä melkoinen aamuherätys…😄 Mutta ehdottomasti sen arvoinen, vaikka väkeä piisasi silloinkin. Ja se hetki, kun aurinko oli noussut oli aika täydellisen rauhallinen alueen kiertelyyn väen hajaantuessa ja isojen turistibussien vielä odottaessa saapumistaan. Upeita paikkoja, vaikka temppeliähky helposti tuleekin.

Liked by 1 henkilö

1. Auringonnousu oli upea. Yllättävän paljon sitä katsomassa väkeä oli. Sen jälkeen ei todellakaan paljoa väkeä ollut ainakaan niissä paikoissa missä me mentiin.